Connect with us

Študijné pobyty pre študentov

Teší nás, že máte záujem o možnosť vzdelávacej mobility v rámci programu Erasmus+! V nasledujúcom príspevku zhrnieme dôležité informácie a v prípade ďalších otázok sa neváhajte obrátiť na našu kanceláriu (erasmus@ujs.sk).

Čo je to vzdelávacia mobilita?

Počas študijnej mobility môžete (súčasný študent) študovať na jednej z partnerských inštitúcií Univerzity J. Selyeho minimálne jeden semester a maximálne dva semestre. Keďže maximálna dĺžka účasti na mobilite v rámci programu Erasmus+ je 12 mesiacov na jeden študijný cyklus (Bc., Mgr., PhD.), môžete absolvovať dva semestre po sebe (nie je to podmienka). Pri výbere hostiteľskej inštitúcie je dôležité vybrať si univerzitu, ktorá ponúka študijný program a odbornú prípravu relevantnú pre vaše štúdium. Počas mobility vám predmety na hostiteľskej univerzite môže akceptovať UJS  po predchádzajúcej dohode (vedúci katedry, fakultný koordinátor). Zoznam našich partnerských inštitúcií nájdete pod nasledujúcim odkazom. Po výbere inštitúcie je potrebné podať prihlášku. Upozorňujeme, že prihlášky je možné podávať len počas aktívneho obdobia podávania prihlášok. Aktuálne výzvy na predkladanie žiadostí nájdete pod nižšie uvedeným odkazom. Viac informácií o prihláške a postupe mobility si môžete prečítať nižšie. Viac informácií o vzdelávacej mobilite nájdete na tomto odkaze.

Ako je uvedené vyššie, žiadosť môžete podať len počas aktívneho obdobia podávania žiadostí. Aktuálne výzvy na predkladanie návrhov nájdete na nižšie uvedenom odkaze. V texte výzvy na predkladanie návrhov sa nachádza odkaz na online systém podávania žiadostí. Pripravili sme pre vás krátky návod na vyplnenie formulára žiadosti, ktorý nájdete na nižšie uvedenom odkaze.
Kritériá na podávanie žiadostí:
– Musíte byť aktívnym študentom Univerzity J.Selyeho (musíte si zachovať svoj status počas mobility).
–  Voľné mesiace (v prípade mobility v rámci programu Erasmus+ je maximálna dĺžka účasti 12 mesiacov na jeden študijný cyklus (Bc., Mgr., PhD.).
– Riadne vyplnenie prihlášky, nahratie požadovaných dokumentov (viac informácií nájdete v príručke k prihláške na nižšie uvedenom odkaze).

Po vyplnení a odoslaní prihlášky budete informovaní o vyhodnotení prihlášky a o ďalšom postupe po zasadnutí Erasmus+ komisie fakulty a univerzity.

V prvom rade nám dovoľte, aby sme vám zablahoželali! Po prijatí oznámenia, že vaša žiadosť bola úspešná, sa môže začať administratívny proces. Pracovníci kancelárie vás budú informovať o každom kroku, preto si pravidelne kontrolujte svoj univerzitný e-mail.

Dokumenty potrebné na začatie mobility:

1. Zmluva o štúdiu (Learning Agreement for Studies) – online dokument, ktorý obsahuje predmety, ktoré chcete absolvovať na hostiteľskej inštitúcii, a predmety, ktoré chcete prijať na Univerzitu J. Selyeho po ukončení mobility. Pokyny na vyplnenie formulára nájdete pod odkazom nižšie. Po vyplnení bude dokument zaslaný všetkým zainteresovaným stranám e-mailom. Dokument sa považuje za kompletný, ak je podpísaný všetkými tromi stranami (vami, koordinátorom vysielajúcej univerzity, koordinátorom hostiteľskej univerzity). Po prihlásení vás systém upozorní na stav podpisov.

⇒ Je dôležité si uvedomiť, že minimálny počet kreditov, ktoré musíte počas mobility absolvovať na hostiteľskej univerzite, je 20 kreditov. Odporúča sa, aby ste si zapísali 22 – 25 kreditov z predmetov, aby ste si zabezpečili požadovaných 20 kreditov pre prípad možného prerušenia štúdia.

2. OLS (Online Language Support) – Pokyny na vyplnenie jazykového testu sú k dispozícii na nasledujúcom odkaze. Odkaz na systém:  https://academy.europa.eu/local/euacademy/pages/course/community-overview.php?title=learn-a-new-language

3. Pozývací list z hostiteľskej inštitúcie – po posúdení vašej prihlášky vám pracovníci UJS oznámia váš zámer vycestovať na hostiteľskú univerzitu. Po potvrdení hosťovania vám vybraná univerzita zašle pozývací list, v ktorom uvedie plánované obdobie mobility.

4.Erapo insurance –Pokyny na vyplnenie poistenia sú k dispozícii na nižšie uvedenom odkaze. Ak máte s jeho vyplnením problémy, nahláste ich na erasmus@ujs.sk. Poistenie musí byť uzatvorené na skutočné trvanie mobility a ak ste si nie istí dátumom, počkajte, kým sa podpíše zmluva o grante, ktorá bude obsahovať presný dátum.

Po úspešnom vyplnení vyššie uvedených dokumentov môžete podpísať zmluvu o grante. Uvedenú zmluvu podpíšete na Oddelení vonkajších vzťahov (Elektrárenská 2, 945 01 Komárno). Na podpis zmluvy so sebou prineste vyššie uvedené dokumenty, občiansky preukaz a študentskú kartu ISIC.

Je dôležité, že mobilita sa nemôže uskutočniť bez uzavretia zmluvy o poskytnutí grantu.
Zmluvu je potrebné podpísať pred začiatkom mobility, najlepšie 2 – 3 týždne pred jej začiatkom.Na uzatvorenie zmluvy sa dostavte vo vopred dohodnutom čase, pre dohodnutie termínu kontaktujte erasmus@ujs.sk.

Ďalšia časť môže byť zaujímavá pre študentov, ktorí už podpísali zmluvu o grante na mobilitu v rámci vzdelávania s UJS a začali svoju mobilitu. Ak ste tak ešte neurobili, navštívte nasledujúci odkaz.

Vo väčšine prípadov sa predmety vybrané pred mobilitou upravia. Zmeny sa môžu vykonať z viacerých dôvodov (predmet sa nezačal, nesprávne párovanie, konflikt atď…). Ako študent ste povinný oznámiť zmenu predmetu určeným zamestnancom (koordinátorom) hostiteľskej aj vysielajúcej inštitúcie. Zmenu je potrebné zadať aj do systému OLA, návod na to nájdete na odkaze nižšie. V systéme je potrebné upraviť existujúcu zmluvu o štúdiu (Apply Changes), a nie vytvoriť novú.

V prípade mobility vo vzdelávaní je najčastejším problémom zmena predmetu. Ak sa počas mobility vyskytnú ďalšie problémy, kontaktujte nás na adrese erasmus@ujs.sk.

Gratulujeme!

Ak ste navštívili túto stránku, pravdepodobne ste ukončili skúšky a chcete zistiť, ako ďalej! Na dokončenie mobility budete potrebovať 5 dokumentov:

1. OLA – Online Learning Agreement (Zmluva o štúdiu online) – verzia obsahujúca predmety a podpisy, ktoré ste zmenili pred a počas mobility. Dokument si môžete stiahnuť a vytlačiť prostredníctvom systému, urobte si aspoň 2 tlačené kópie.

2. Potvrdenie o účasti – vydáva ho koordinátor hostiteľskej univerzity. Potvrdenie o účasti je možné vydať až po vykonaní poslednej skúšky, keďže posledný deň mobility bude zároveň posledným dňom poslednej skúšky. Ak hostiteľská univerzita požaduje na tento účel formulár, stiahnite si dokument z nižšie uvedeného odkazu.

3. Transcript of Record – vydáva koordinátor hostiteľskej univerzity. Mal by obsahovať predmety, ktoré ste absolvovali a ktoré nie, známky a počet kreditov.

4.Dotazník EuSurvey –dotazník dostanete prostredníctvom automatizovaného systému do svojho univerzitného e-mailového konta. E-mail dostanete s predmetom “Erasmus+ Participant Survey“. V dotazníku prosím uveďte presné a reálne údaje. Nemusíte vytlačiť celý dokument,  stačí odovzdať prvú stranu. Ak tento dotazník nedostanete do 4 dní od ukončenia mobility, nahláste to na erasmus@ujs.sk.

5. Správa o skúsenostiach – 1-2 strany s fotografiami. Vytlačte 1 kópiu tohto dokumentu alebo ho pošlite vo formáte Word s predmetom “Správa o skúsenostiach” na adresu erasmus@ujs.sk. Správa bude nahratá pod nižšie uvedeným odkazom, preto prosím vypracujte svoju správu na základe tejto skutočnosti.

Ak máte k dispozícii uvedené dokumenty, kontaktujte erasmus@ujs.sk, aby ste mohli dokončiť svoju mobilitu v rámci vzdelávania a dohodnúť si stretnutie.

Copyright © 2023 UJS - ERASMUS